Klient: Purmo to należąca do koncernu Rettig ICC marka, europejski lider na rynku rozwiązań grzewczych. Pod marką Purmo sprzedawane są grzejniki: płytowe, łazienkowe, dekoracyjne, konwektorowe, kanałowe, kolumnowe, elektryczne oraz ogrzewanie podłogowe i systemy rurowe. Firma zaprosiła nas do przetargu, chcąc odświeżyć wizerunek i poprawić rozpoznawalność marki wsród instalatorów i klientów końcowych.
Co chcieliśmy wspólnie osiągnąć?
- Zwiększyć rozpoznawalność marki
- Zbudować świadomość, że Purmo to producent grzejników dekoracyjnych kategorii premium
- Wesprzeć sprzedaż nowych grup produktowych – grzejników dekoracyjnych, systemów płaszczyznowych, rurowych i smart home
- Zwiększyć liczbę jakościowych publikacji w mediach wnętrzarskich, dotrzeć do nowej grupy mediów: ogólnopolskich, technologicznych, konsumenckich
- Zwiększyć zaangażowanie społeczności
Wyzwanie: Zanim rozpoczęliśmy współpracę z Purmo, marka była zachowawcza w komunikacji. Koncentrowała się przede wszystkim na działaniach PR skierowanych do instalatorów sprzętu grzewczego i współpracy z mediami branżowymi. Prowadziła działania w mediach społecznościowych, ale były one ograniczone. Nie posiadała profilu na Instagramie, a posty zamieszczone na Facebooku miały relatywnie niewielki zasięg i oddźwięk. Wizerunkowo Purmo było postrzegane przede wszystkim jako dostawca grzejników płytowych. Naszym celem było odświeżenie wizerunku marki, zintensyfikowanie działań skierowanych zarówno do instalatorów, jak i architektów wnętrz.
Za co odpowiadaliśmy: PR, social media (działania na Facebook i Instagram), branding, naming, tworzenie landing page, realizację materiałów video, projektowanie graficzne, realizację kampanii reklamowej, prowadzenie bloga.
Efekty:
- W ciągu roku od nawiązania współpracy pojawiło się 428 publikacji wymieniających markę Purmo, z tego 249 zostało zainicjowanych przez agencję. Artykuły zostały opublikowane w mediach ogólnopolskich, np: Rzeczpospolitej, Onet.pl, Interia.pl, wnętrzarskich, np.: M jak Mieszkanie, Dobrze Mieszkaj, Ładny Dom, Budujemy Dom, Murator, Łazienka, a także branżowych: np.: Polski Instalator, Fachowy Wykonawca czy Magazyn Instalatora.
- W ciągu roku wygenerowaliśmy ponad 180 postów na Facebooku. Na Instagramie opublikowaliśmy ponad 40 postów i ponad 200 relacji. W efekcie, bez dodatkowego budżetu reklamowego, liczba obserwujących na Instagramie wzrosła o 137% (w ciągu dwóch lat ponad 20-krotnie), a pod najbardziej zasięgowym postem uzyskaliśmy ponad 1000 polubień. Na Facebooku najpopularniejszy post wywołał 156 interakcji.
Marka została zauważona w środowisku i wśród klientów na co złożyły się także działania wykraczające poza standardowe relacje z mediami. Przykładem może być kampania wizerunkowa “Druga Twarz Instalatora”, której założenia opisujemy poniżej.
Tło kampanii: Instalatorzy nie mają dobrego wizerunku. Są zazwyczaj postrzegani jako osoby o niskich kompetencjach komunikacyjnych, słabo wykształcone i roszczeniowe. Postanowiliśmy ten wizerunek zmienić pokazując, że instalatorzy Purmo to osoby nieprzeciętne, zaangażowane, posiadające niecodzienne pasje i zainteresowania.
Co zrobiliśmy: We współpracy z marką wyłoniliśmy instalatorów, którzy zgodzili się opowiedzieć o swojej „drugiej twarzy”.
Stworzyliśmy 7 materiałów video pokazujących instalatorów w niecodziennych rolach: długodystansowego biegacza, nurka, hodowcy psów rasowych, fotografa, skialpinisty, motocyklisty i renowatora wnętrz. Były one prezentowane na oficjalnym profilu marki na Facebooku.
Na Instagramie zamieszczane były relacje z „making off”. Dodatkowo sylwetki instalatorów zostały zaprezentowane na łamach Purmosfery – serwisu blogowego prowadzonego przez markę Purmo – oraz na specjalnym landing page drugatwarz.pl stworzonym przez agencję.
Informacje na temat kampanii były także kierowane do blogerów oraz dziennikarzy.
Za co byliśmy odpowiedzialni: W ramach kampanii „Druga Twarz Instalatora”, byliśmy odpowiedzialni za stworzenie linii kreatywnej, logotypu kampanii, landing page, realizację materiałów video, produkcję kalendarza oraz komunikację w mediach tradycyjnych i społecznościowych.
Efekty: W efekcie prowadzonych działań, odnotowaliśmy ponad 250 tys. wyświetleń filmów na Facebooku. Kampania była nominowana do nagrody roku przez Grupę SBS oraz dostrzeżona przez blogerów, dziennikarzy i pozytywnie oceniona przez samych instalatorów. Opracowany przez agencję kalendarz był nominowany w plebiscycie ZoomArt 2019.