Działania: W takiej sytuacji zdecydowaliśmy się nagłośnić stanowisko TVP zachęcając wszystkich nadawców do prac przy tworzeniu branżowego Kodeksu Dobrych Praktyk. Stworzyliśmy wspólnie z Mediakomem list do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz operatorów. Dla mediów przygotowaliśmy tekst opisujący sytuację, zwracając uwagę na presję na nadawców i ograniczanie swobody w zakresie komponowania oferty.
Za co odpowiadaliśmy: przygotowanie listu otwartego do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Współpraca w zakresie opracowania rynkowego Kodeksu Dobrych Praktyk. Media relations.
Efekty: skłonienie zarządu TVP, dotąd ignorującego stanowisko stowarzyszenia, do udostępnienia mniejszym operatorom możliwości retransmisji sygnału 4K z piłkarskich Mistrzostw Świata. Publikacje na temat decyzji TVP opublikowały największe media: WP, Business Insider, Wprost, Antyweb, Wirtualnemedia, Rpkom czy Telko.in.