Mediakom

Jak wpłynąć na TVP, by udostępniła transmisję Mistrzostw Świata 4K sieciom kablowym?


Klient: Mediakom. Związek Pracodawców Mediów Elektronicznych i Telekomunikacji. Organizacja wspierająca małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych.

Wyzwanie: TVP odmówiło sieciom kablowym możliwości retransmisji sygnału 4K z Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Rosji, podpisując umowę o wyłącznej dystrybucji z NC+ oraz Orange. Oznaczało to w praktyce, że możliwość oglądania rozgrywek w wysokiej rozdzielczości, zostanie ograniczone i będzie wymagało od widzów poniesienia dodatkowych kosztów. W takiej sytuacji, członkowie Mediakomu zwrócili się do TVP o możliwość udostępnienia transmisji na zasadach komercyjnych i zaprezentowanie oferty handlowej. Pytania jednak pozostały bez odpowiedzi.  

Działania: W takiej sytuacji zdecydowaliśmy się nagłośnić stanowisko TVP zachęcając wszystkich nadawców do prac przy tworzeniu branżowego Kodeksu Dobrych Praktyk. Stworzyliśmy wspólnie z Mediakomem list do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz operatorów. Dla mediów przygotowaliśmy tekst opisujący sytuację, zwracając uwagę na presję na nadawców i ograniczanie swobody w zakresie komponowania oferty.

Za co odpowiadaliśmy: przygotowanie listu otwartego do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Współpraca w zakresie opracowania rynkowego Kodeksu Dobrych Praktyk.  Media relations.

Efekty: skłonienie zarządu TVP, dotąd ignorującego stanowisko stowarzyszenia, do udostępnienia mniejszym operatorom możliwości retransmisji sygnału 4K z piłkarskich Mistrzostw Świata. Publikacje na temat decyzji TVP opublikowały największe media: WP, Business Insider, Wprost, Antyweb, Wirtualnemedia, Rpkom czy Telko.in.