Woop Automotive

Jak „od zera” zbudować rozpoznawalność marki na rynku motoryzacyjnym?

Klient: Woop Automotive to pierwsza w Polsce platforma handlowo – komunikacyjna łącząca dystrybutorów, producentów części motoryzacyjnych oraz warsztaty samochodowe. Serwis został stworzony po to, by można było kupować i sprzedawać części zamienne taniej, wygodniej i szybciej.

Cele:

  • wprowadzenie marki na rynek i zbudowanie jej rozpoznawalności
  • edukacja dystrybutorów, producentów części i warsztatów motoryzacyjnych
  • wsparcie sprzedaży – pozyskanie do współpracy dystrybutorów oraz producentów części a także warsztatów motoryzacyjnych 

 

Wyzwanie: największym wyzwaniem było przekonanie potencjalnych klientów Woop Automotive do skorzystania z platformy e-commerce. Po pierwsze, była ona płatna dla dystrybutorów oraz producentów części, co mogło zniechęcać branżę, która w ogromnej mierze była analogowa i w której sprzedaż opierała się głównie na kontaktach interpersonalnych. Niskie zaufanie do nowych technologii a także obawy o zwolnienia wśród pracowników serwisów wynikające z potencjalnej automatyzacji zakupów, przejrzystości cenowej dostawców, nie ułatwiały zadania.

Strategia: Mając na uwadze powyższe wyzwania i bariery, kampanię podzieliliśmy na 3 etapy. Każdy z nich miał inne cele: 

  • zbudowanie gruntu pod wprowadzenie marki na rynek
  • launch marki i platformy e-commerce
  • podtrzymanie zainteresowania marką  

 

Za co odpowiadaliśmy: działania public relations oraz social media, w szczególności: opracowanie strategii komunikacji, relacje z mediami, przygotowywanie atrakcyjnych dla dziennikarzy materiałów prasowych, prowadzenie profilu marki w mediach społecznościowych.

Efekty: w ciągu zaledwie 6 miesięcy, wygenerowaliśmy ponad 270 publikacji w mediach branżowych, regionalnych oraz ogólnopolskich wpływając na zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku motoryzacyjnym i ułatwiając rozmowy handlowe. Wszystkie materiały prasowe zostały w całości stworzone przez agencję.