Klient: Woop Automotive to pierwsza w Polsce platforma handlowo – komunikacyjna łącząca dystrybutorów, producentów części motoryzacyjnych oraz warsztaty samochodowe. Serwis został stworzony po to, by można było kupować i sprzedawać części zamienne taniej, wygodniej i szybciej.
Cele:
- wprowadzenie marki na rynek i zbudowanie jej rozpoznawalności
- edukacja dystrybutorów, producentów części i warsztatów motoryzacyjnych
- wsparcie sprzedaży – pozyskanie do współpracy dystrybutorów oraz producentów części a także warsztatów motoryzacyjnych
Wyzwanie: największym wyzwaniem było przekonanie potencjalnych klientów Woop Automotive do skorzystania z platformy e-commerce. Po pierwsze, była ona płatna dla dystrybutorów oraz producentów części, co mogło zniechęcać branżę, która w ogromnej mierze była analogowa i w której sprzedaż opierała się głównie na kontaktach interpersonalnych. Niskie zaufanie do nowych technologii a także obawy o zwolnienia wśród pracowników serwisów wynikające z potencjalnej automatyzacji zakupów, przejrzystości cenowej dostawców, nie ułatwiały zadania.
Strategia: Mając na uwadze powyższe wyzwania i bariery, kampanię podzieliliśmy na 3 etapy. Każdy z nich miał inne cele:
- zbudowanie gruntu pod wprowadzenie marki na rynek
- launch marki i platformy e-commerce
- podtrzymanie zainteresowania marką
Za co odpowiadaliśmy: działania public relations oraz social media, w szczególności: opracowanie strategii komunikacji, relacje z mediami, przygotowywanie atrakcyjnych dla dziennikarzy materiałów prasowych, prowadzenie profilu marki w mediach społecznościowych.
Efekty: w ciągu zaledwie 6 miesięcy, wygenerowaliśmy ponad 270 publikacji w mediach branżowych, regionalnych oraz ogólnopolskich wpływając na zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku motoryzacyjnym i ułatwiając rozmowy handlowe. Wszystkie materiały prasowe zostały w całości stworzone przez agencję.