Komputronik
Jak w ciągu zaledwie jednego kwartału wygenerować ponad 250 publikacji w zasięgowych mediach?
KLIENT: jeden z największych dystrybutorów elektroniki użytkowej w Polsce
CEL: zwiększenie pozytywnego sentymentu wokół marki, poprawa relacji z mediami
Odpowiadaliśmy za:
- komunikację b2c i b2b
- inicjowanie medialnych tematów
- przygotowywanie materiałów prasowych: artykułów, komentarzy eksperckich
- aranżowanie wywiadów
- komunikację antykryzysową
- wsparcie w realizacji badań opinii
- wsparcie w komunikacji investor relations oraz kampaniach kreatywnych
SYTUACJA WYJŚCIOWA:
Przed rozpoczęciem współpracy z inPlus Media, Komputronik przeszedł gruntowy rebranding, stworzył nową strategię komunikacji, której hasłem przewodnim była "Radość z Technologii" i poszerzył grupy docelowe. Marka chciała skierować działania do młodszych konsumentów.
Spółka prowadziła działania z agencją PR, jednak ich efekty nie były satysfakcjonujące. W zestawieniu z konkurencją brakowało wartościowych, zasięgowych publikacji i wykorzystania potencjału marki w mediach. Stąd decyzja o przetargu na wybór nowej agencji public relations mającej doświadczenie we współpracy z firmami w obszarze nowych technologii, rozumiejącej wyzwania stojące przed branżą, a także posiadającej nieszablonowe pomysły na komunikację marki.
Przed zwycięską agencją inPlus Media postawiono zadanie tworzenia ciekawego, angażującego kontentu, a także zbudowanie nowych relacji z mediami. Działania miały być spójne z nowym sposobem komunikacji i zwracać uwagę na istotne dla firmy kierunki: podkreślać nowoczesność, bliskość relacji z klientami oraz wsparcie w świecie elektroniki.
Co osiągnęliśmy?
- wykreowaliśmy atrakcyjne, nieszablonowe konteksty medialne, w które wpisaliśmy markę.
- zaaranżowaliśmy wywiady w największych mediach: Rzeczpospolita, Parkiet, Business Insider, Onet
- opublikowaliśmy komentarze eksperckie, m.in. w Bankier.pl, Wyborcza.biz, Rp.pl, Bizblog.pl, Geekweek, I.pl, SpidersWeb.pl, Android.com.pl
- wygenerowaliśmy ponad 250 publikacji ponad 2 mln AVE
- to wszystko w zaledwie 2 miesięcy intensywnych działań public relations
