Jak dwukrotnie przekroczyć wyśrubowane korporacyjne KPI?
Wyzwanie: ABB to jedna z najbardziej innowacyjnych firm na świecie posiadająca w Polsce zakłady produkcyjne oraz zlokalizowane w Krakowie centrum kompetencyjne Corporate Technology Center.
Przed rozpoczęciem współpracy z inPlus Media, ABB prowadziło działania PR we współpracy z agencją PR, jednak komunikacja w dużej mierze ograniczała się do dystrybucji komunikatów korporacyjnych. Miało to wpływ na rozpoznawalność i postrzeganie ABB jako marki hermetycznej, inżynierskiej. Mimo działalności w bardzo wielu obszarach, tworzenia ciekawych rozwiązań technologicznych, także w Polsce, eksperckiej wiedzy, ABB bardzo rzadko pojawiało się w mediach.
Naszym zadaniem było odświeżenie wizerunku ABB, edukowanie rynku w zakresie technologii oferowanych przez firmę i dotarcie z komunikacją do biznesowych decydentów.
Odpowiadaliśmy za:
- prowadzenie biura prasowego, inicjowanie tematów, budowanie i rozwijanie relacji z dziennikarzami.
- przygotowywanie komentarzy eksperckich
- wsparcie w komunikacji antykryzysowej
- realizacja badań opinii i tworzenie raportów rynkowych
- tworzenie materiałów video
- prowadzenie profilu prezesa na LinkedIn
- tworzenie raportów Business Intelligence
Efekty:
- dwukrotnie przekroczyliśmy korporacyjne, roczne KPI
- byliśmy stale obecni w zasięgowych biznesowych i branżowych mediach
- w ciągu 3 lat współpracy wygenerowaliśmy ponad 800 publikacji w mediach
- opublikowaliśmy kilkaset komentarzy eksperckich
